Pentru a utiliza functiile matematice avem nevoie de libraria math.h
Valoarea absoluta a unui numar (modulul)
Pentru a afla modulul unui numar faceti astfel:
unde x si y sunt niste variabile declarate inainte, x luind valoarea lui |y| (x, y reale - float)
Radical
unde x si y sunt variabile reale (float), x luind valoarea de radical din y
Functii trigonometrice
De asemenea variabilele trebuie sa de tipul float iar unghiurile se masoara in radiani
Logaritm natural
x si y sunt reale, x luind valoarea ln x
Puterea
x ia valoarea a la puterea b
Aplicatie - Rezolvarea ecuatiei de gradul II
- Cod:
#include<math>
Valoarea absoluta a unui numar (modulul)
Pentru a afla modulul unui numar faceti astfel:
- Cod:
x=abs(y);
unde x si y sunt niste variabile declarate inainte, x luind valoarea lui |y| (x, y reale - float)
Radical
- Cod:
x=sqrt(y);
unde x si y sunt variabile reale (float), x luind valoarea de radical din y
Functii trigonometrice
- Cod:
x1=sin(y1); //sin de y1
x2=cos(y2); //cosinus de y2
x3=tan(y3); //tangenta de y3
x4=asin(a4); //arcsinus de y4
x5=acos(a5); //arccosinus y5
x6=atan(y6); //arctangenta y6
De asemenea variabilele trebuie sa de tipul float iar unghiurile se masoara in radiani
Logaritm natural
- Cod:
x=log(y);
x si y sunt reale, x luind valoarea ln x
Puterea
- Cod:
x=pow(a,b)
x ia valoarea a la puterea b
Aplicatie - Rezolvarea ecuatiei de gradul II
- Cod:
#include<iostream>
#include<math>
int main(){
float a,b,c,x1,x2,x,d;
cout<<"Dati a, b si c pentru o ecuatie de gradul II (ax^2+bx+c=0) ";
cin>>a>>b>>c;
if(a==0){
cout<<"Ecuatie de gradul I"<<endl;
if(b==0){
if(c!=0) cout<<"Ecuatie Imposibila"<<endl;
else cout<<"X este orice numar real"<<endl;
}
else{
x=-c/a;
cout<<"X este egal cu "<<x<<endl;
}
}
else{
d=pow(b, 2) - 4*a*c;
if(d==0){
x=-b/(2*a);
cout<<"X este egal cu "<<x<<endl;
}
else{
if(d<0) cout<<"Ecuatie Imposibila"<<endl;
else{
x1=(-b-sqrt(d))/(2*a);
x2=(-b+sqrt(d))/(2*a);
cout<<"Cele doua radacini ale ecuatiei sunt: "<<x1<<" si "<<x2<<endl;
}
}
}
return 0;
}