StyleGame

Doriți să reacționați la acest mesaj? Creați un cont în câteva clickuri sau conectați-vă pentru a continua.
StyleGame

Online Tutorials

Va rog sa faceti cunoscut forumu. Cum puteti ajuta? De preferat la status pe yahoo messenger massuri etc. Va urez bafta in a ne ajuta cu respect echipa stylegame

    Tutorial C++ - Lectia 1 - "Hello, World"

    CYobY
    CYobY
    Administrator
    Administrator


    Mesaje : 197
    Data de inscriere : 04/10/2009
    Varsta : 30
    Localizare : VASLUI

    Tutorial C++ - Lectia 1 - "Hello, World" Empty Tutorial C++ - Lectia 1 - "Hello, World"

    Mesaj Scris de CYobY Sam Oct 24, 2009 4:34 am

    Lectia 1 - "Hello, World"



    A.Compilatorul
    Unul dintre cele mai bune compilatoare actuale este g++ fiind un compilator pentru Linux, insa utilizatorii de Windows pot folosi si ei g++ datorita MinGw care este o transpunere a g++ pe Windows.

    B.Editorul
    Editorul este acea aplicatie cu care editezi codul sursa. Un editor bun trebuie sa aibe si sintax hightlighter si optiuni de a compila direct. Unul din cele mai bune editoare este Code::Blocks. Exista atat varianta pentru utiliztorii Linux cat si pentru cei Windows. Utilizatorii windows au optiunea de a descarca Code::Blocks impreuna cu MinGw nemaifiind nevoie de a configura Code::Blocks-ul cu MinGw.

    C.Sursele C++
    Sursele sunt niste fisiere in care se salveaza codul pe care il scrii. Sursele C++ au extensia cpp. Exemplu: O sursa a unei aplicatii poate avea numele: "hello_world.cpp"

    D.Includerea Librariilor
    In C++ includerea librariilor se face astfel:
    * Pentru librariile predefinite de compilator:
    Cod:
    #include <librarie>
    unde librarie se inlocuieste cu numele librariei. Exemplu:
    Cod:
    #include <stdlib>
    *Pentru librariile create de utilizator:
    Cod:
    #include "librarie"
    unde librarie se inlocuieste cu numele librariei. De asemenea libraria trebuie sa se afle in acelasi folder cu sursa probramului. Exemplu:
    Cod:
    #include "functii.h"
    In prima lectie vom folosi libraria iostream.h. Aceasta librarie este aceea in care sunt declarate functiile de citire si scriere (inputoutputstream.h).
    Cod:
    #include <iostream>

    Includerea librariilor se face prima inainte de a se folosi functiile declarate in ea.

    E.Functia main
    Functia main este functia principala intr-un progam. Acesta functie este creeata de catre cel ce creaza programul, in aceasta functie punandu-se codul.
    Structura unui program este asta:
    Cod:
    #include <librarie1>
    #include <librarie2>
    ...........................
    #include <librarien>

    int main(){

            return 0;
    }
    Functia main se devclara de tipul int (int main()). Functia main se deschide cu { si se inchide cu }. De fapt intre aceste acolade se pune codul. Inainte de a se inchide functia main trebuie sa precizam ce va returna aceasta functie (codul de iesire). De obicei functia main trebuie sa returneze codul 0.

    F.Comentariile
    Comentariile sunt acele parti de cod scrise pentru a usura munca programatorului si care nu sunt luate in considerare la compilare. Aceste comentarii sunt ca un fel de notite care ajuta programatorul sa isi aminteasca ce face o anumita parte de cod. In C++ comentariile se implementeaza astfel:
    *comentariu pe o singura linie:
    Cod:
    //comentariu......
    *comentariu pe mai multe linii:

    Cod:
    /* comentariu
      comentariu
      ................
    */


    G.Afisarea unui text pe ecran
    Afisarea unui text pe ecran se face cu ajutorul functiei cout care este definita in libraria iostream.h. Pentru a afisa un text pe ecran procedati astfel:
    Cod:
    cout<<"text, bla bla bla....";

    H.Primul meu program: "Hello, World"

    Cod:
    #include <iostream>

    int main(){
           
              //afisam textul hello, world
              cout<<"Hello, World";

              return 0;
    }
    Acest program afiseaza textul "Hello, World" pe ecran

      Data/ora curentă este: Dum Mai 19, 2024 2:25 pm