Lectia 1 - "Hello, World"
A.Compilatorul
Unul dintre cele mai bune compilatoare actuale este g++ fiind un compilator pentru Linux, insa utilizatorii de Windows pot folosi si ei g++ datorita MinGw care este o transpunere a g++ pe Windows.
B.Editorul
Editorul este acea aplicatie cu care editezi codul sursa. Un editor bun trebuie sa aibe si sintax hightlighter si optiuni de a compila direct. Unul din cele mai bune editoare este Code::Blocks. Exista atat varianta pentru utiliztorii Linux cat si pentru cei Windows. Utilizatorii windows au optiunea de a descarca Code::Blocks impreuna cu MinGw nemaifiind nevoie de a configura Code::Blocks-ul cu MinGw.
C.Sursele C++
Sursele sunt niste fisiere in care se salveaza codul pe care il scrii. Sursele C++ au extensia cpp. Exemplu: O sursa a unei aplicatii poate avea numele: "hello_world.cpp"
D.Includerea Librariilor
In C++ includerea librariilor se face astfel:
* Pentru librariile predefinite de compilator:
Includerea librariilor se face prima inainte de a se folosi functiile declarate in ea.
E.Functia main
Functia main este functia principala intr-un progam. Acesta functie este creeata de catre cel ce creaza programul, in aceasta functie punandu-se codul.
Structura unui program este asta:
F.Comentariile
Comentariile sunt acele parti de cod scrise pentru a usura munca programatorului si care nu sunt luate in considerare la compilare. Aceste comentarii sunt ca un fel de notite care ajuta programatorul sa isi aminteasca ce face o anumita parte de cod. In C++ comentariile se implementeaza astfel:
*comentariu pe o singura linie:
G.Afisarea unui text pe ecran
Afisarea unui text pe ecran se face cu ajutorul functiei cout care este definita in libraria iostream.h. Pentru a afisa un text pe ecran procedati astfel:
H.Primul meu program: "Hello, World"
A.Compilatorul
Unul dintre cele mai bune compilatoare actuale este g++ fiind un compilator pentru Linux, insa utilizatorii de Windows pot folosi si ei g++ datorita MinGw care este o transpunere a g++ pe Windows.
B.Editorul
Editorul este acea aplicatie cu care editezi codul sursa. Un editor bun trebuie sa aibe si sintax hightlighter si optiuni de a compila direct. Unul din cele mai bune editoare este Code::Blocks. Exista atat varianta pentru utiliztorii Linux cat si pentru cei Windows. Utilizatorii windows au optiunea de a descarca Code::Blocks impreuna cu MinGw nemaifiind nevoie de a configura Code::Blocks-ul cu MinGw.
C.Sursele C++
Sursele sunt niste fisiere in care se salveaza codul pe care il scrii. Sursele C++ au extensia cpp. Exemplu: O sursa a unei aplicatii poate avea numele: "hello_world.cpp"
D.Includerea Librariilor
In C++ includerea librariilor se face astfel:
* Pentru librariile predefinite de compilator:
- Cod:
#include <librarie>
- Cod:
#include <stdlib>
- Cod:
#include "librarie"
- Cod:
#include "functii.h"
- Cod:
#include <iostream>
Includerea librariilor se face prima inainte de a se folosi functiile declarate in ea.
E.Functia main
Functia main este functia principala intr-un progam. Acesta functie este creeata de catre cel ce creaza programul, in aceasta functie punandu-se codul.
Structura unui program este asta:
- Cod:
#include <librarie1>
#include <librarie2>
...........................
#include <librarien>
int main(){
return 0;
}
F.Comentariile
Comentariile sunt acele parti de cod scrise pentru a usura munca programatorului si care nu sunt luate in considerare la compilare. Aceste comentarii sunt ca un fel de notite care ajuta programatorul sa isi aminteasca ce face o anumita parte de cod. In C++ comentariile se implementeaza astfel:
*comentariu pe o singura linie:
- Cod:
//comentariu......
- Cod:
/* comentariu
comentariu
................
*/
G.Afisarea unui text pe ecran
Afisarea unui text pe ecran se face cu ajutorul functiei cout care este definita in libraria iostream.h. Pentru a afisa un text pe ecran procedati astfel:
- Cod:
cout<<"text, bla bla bla....";
H.Primul meu program: "Hello, World"
- Cod:
#include <iostream>
int main(){
//afisam textul hello, world
cout<<"Hello, World";
return 0;
}