StyleGame

Doriți să reacționați la acest mesaj? Creați un cont în câteva clickuri sau conectați-vă pentru a continua.
StyleGame

Online Tutorials

Va rog sa faceti cunoscut forumu. Cum puteti ajuta? De preferat la status pe yahoo messenger massuri etc. Va urez bafta in a ne ajuta cu respect echipa stylegame

    Meta tag-urile

    CYobY
    CYobY
    Administrator
    Administrator


    Mesaje : 197
    Data de inscriere : 04/10/2009
    Varsta : 30
    Localizare : VASLUI

    Meta tag-urile Empty Meta tag-urile

    Mesaj Scris de CYobY Dum Mai 16, 2010 7:27 pm

    Desi nu reprezinta unul din factorii esentiali in optimizarea pentru motoarele de cautare meta tag-urile sunt un subiect controversat.

    Simplu. Singurele meta tag-uri care conteaza pentru motoarele de cautare sunt: meta description tag, meta robots tag si meta keywords tag.

    De unde atunci insa, toata aceasta poveste, cu importanta meta tag-urilor? Primele motoare de cautare dadeau o importanta destul de mare meta tag-ului keywords. Propietarii de site-uri au observat acest lucru si au inceput sa abuzeze folosind cuvinte cheie in meta keywords, care nu aveau nicio legatura cu paginile respective, obtinand astfel pozitii nemeritate pe paginile de rezultate. Pe urma a aparut Google si sistemului lui de pozitionare al paginilor in functie de numarul de linkuri si s-a schimbat totul.

    Ce reprezinta cele 3 meta tag-uri si cum ar arata ele raportandu-ne la pagina de fata?


    Meta Keywords Tag

    Meta tag-urile sunt practic niste definitii ale unui document HTML care apar in sectiunea HEAD a acestuia.

    Meta keywords este un meta ce defineste cuvintele cheie de pe acea pagina. Cuvintele cheie sunt cuvintele care descriu cel mai bine tema unei pagini si care se regasesc pe acea pagina.

    Structura meta keywords:
    Cod:
    <meta>

    Nu se stie sigur daca acest meta mai are sau nu un rol in algoritmii marilor motoare de cautare, dar daca are, acest rol este insignifiant.

    Atentie: Folosit in mod corespunzator meta keywords nu va imbunatati pozitionarea site-ului tau pe paginile de rezultate ale motoarelor de cautare, importanta sa fiind extrem de scazuta cum am spus, insa folosirea gresita poate cauza o penalizare a site-ului. Prin folosire gresita se intelege in special abuzul de cuvinte cheie. Asa ca, daca nu-l folositi deja, este mai bine evitati sa-l adaugati.

    O alta practica intalnita este aceea a folosirii cuvintelor cheie scrise gresit in meta keywords pentru a se incerca obtinerea unor pozitii pentru acestea. Din nou insa, mare grija!

    Si totusi acest meta tag se poate dovedi extrem de folositor. Desi tu nu folosesti meta keywords este foarte posibil ca el sa fie folosit pe site-urile concurentilor tai. Astfel poti afla foarte usor pentru ce cuvinte isi optimizeaza ei site-urile.


    Meta Description Tag

    Structura meta keywords:
    Cod:
    <meta>
    Meta tag-ul meta description contine descrierea paginii pe care este folosit. Desi nu iti poate oferi un avantaj direct in pozitionarea pe paginile de rezultate el are o importanta deosebita pentru ceea ce numim CTR (click through rate sau rata de click in romana). Un rezultat de pe pagina de rezultate contine obligatoriu: titlul paginii care este preluat din tagul title, urmat de descrierea paginii care poate fi luata din meta description si url-ul pagini.

    Mai exista si posibilitatile ca descrierea afisata sa fie descrierea cu care situl tau apare in directorul DMOZ in cazul Google sau Dir. Yahoo in cazul Yahoo. Acest lucru se poate preveni folosind urmatorul meta in sectiunea HEAD a paginii: Comanda echivalenta pentru situatia Yahoo/directorul Yahoo este .

    Daca pagina respectiva nu are setat un meta description tag, iar situl nu a fost inclus in DMOZ sau Dir.Yahoo, atunci va fi afisata o descriere constand in propozitii preluate automat de pe pagina.

    Interesul nostru este insa ca motorul de cautare sa preia descrierea pe care noi i-o oferim prin meta description tag pentru ca astfel le putem comunica direct utilizatorilor o prima idee despre pagina, inainte ca acestia sa o acceseze.

    Cateva reguli pe care trebuie sa le urmati atunci cand scrieti un meta description:

    * Este foarte important ca meta description sa fie unicat pentru fiecare pagina in parte. Motoarele de cautare se folosesc si de acest meta pentru a stabili unicitatea unei pagini.
    * Este bine sa folositi cuvinte cheie pentru a mari CTR-ul insa nu trebuie sa transformati meta description-ul intr-o insiruire de cuvinte cheie. Pentru acest lucru exista meta keywords. Meta description trebuie sa fie o descriere.
    * Meta description nu trebuie sa fie neaparat o propozitie. Poate fi o insiruire de elemente caracteristicii paginii. Pe blogul oficial Google este un astfel de exemplu in care in meta description apar elementele ce caracterizeaza o carte presupunand ca pagina este despre acea carte: Autor, Editura, Numar pagini, Pret.
    * Nu repeta titlul in meta description. Titlul unei pagini se stabileste cu tagul title.



    Meta Robots Tag

    Acest meta este folosit pentru a spune motoarelor de cautare cum sa se comporte cu paginile pe care apare. Ca exemplu putem avea situatiile urmatoare:
    Cod:
    <Meta>
    <Meta>
    <Meta> echivalent cu <meta>
    Practic NOINDEX inseamna ca motorul de cautare nu trebuie sa indexeze acea pagina iar NOFOLLOW ca acesta este impedicat sa urmareasca linkurile.

    Pe langa acestea mai exista NOARCHIVE care spune ca motorul de cautare nu trebuie sa afiseze o copie cache a paginii pe care se afla, NOODP si NOYDIR care au fost explicate ceva mai sus, NOSNIPPET care impiedica afisarea unei descrieri a paginii si a unei copy cache pe pagina de rezultate.

    Daca doriti sa va referiti numai la un singur motor de cautare in loc de “ROBOTS” veti folosi: “GOOGLEBOT” pentru Google, “MSNBOT” pentru MSN, “SLURP” pentru Yahoo.

      Subiecte similare

      -

      Data/ora curentă este: Dum Mai 19, 2024 1:52 pm